Tendencias 21. Ciencia, tecnología, sociedad y cultura
TENDENCIAS21




Tendencias 21






ORION: Greener, Cheaper Waste Treatment on a Small-Scale




ORION is an FP-7 funded project which aims to develop an anaerobic digestion machine at a small-to-medium enterprise (SME) scale. In 2006 European SME agrofood industries produced almost 40 million tonnes of organic waste. This waste comes from restaurants, hotels, supermarkets, markets and food processing companies, such as fisheries. There are currently anaerobic digestion systems, also known as methanisation systems, available for the treatment of waste quantities between 5,000 and 50,000 tonnes/year. The main limitation of this system is that it is only adapted to large quantities and specific types of organic waste. ORION aims to allow SMEs to manage their own organic waste. This will lower treatment costs, which include storage of the waste in cool areas before treatment, transport to the treatment facility and the treatment itself, which is generally landfill or incineration. It will also increase hygiene on-site as putrid odours and the proliferation of microorganisms will be reduced. Legislation on organic waste treatment, incineration and landfills is making it increasingly difficult and more expensive to dispose of this waste. The introduction of personalised anaerobic digestive machines for various agro-food businesses producing 100-5,000 tonnes/year will ensure implementation of the EU policies. As well as treating waste, the digestion machines will also produce energy. According to the European Environment Agency (EEA) 10%-50% of food processing waste is considered to be available for energy production (with the remainder is already utilised by the industry). Current systems are able to convert 40%-90% of their waste to biogas. ORION aims to convert >90% of waste to biogas in the newly developed anaerobic digestion machines. As well as biogas the process also produces a residue which may be separated into a liquid element which may be used as fertilizer and a solid element which may be used as a soil conditioner or further processed to produce higher value organic compost. This will increase the company’s profitability as there is a growing market for renewable energy and the potential of a compost market. The cost of organic waste disposal varies greatly and depends on a number of factors, including transportation to the facility. Having an on-site organic waste disposal unit will reduce storage and transportation costs. The project aims to reduce costs for waste treatment by up to €29/tonne when switching from incineration. The systems will also be designed to require minimum operation costs, maximise reliability and reduce problems associated with build-up and blockages. This will optimise production of by-products and keep organic waste treatment costs to a minimum.

Fuente : http://www.alphagalileo.org/ViewItem.aspx?ItemId=1...

Lunes, 15 de Septiembre 2014
Lunes, 15 de Septiembre 2014
1

1 1


Visita nuestro nuevo site


Suscríbete a nuestra NEWSLETTER semanal

¡Participa en el diseño del futuro!




NOTICIAS DESTACADAS
La poeta Isel Rivero en la Feria del Libro de Madrid 2021.

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Isel Rivero: “Todos somos transeúntes de la historia y la hacemos”

Desde una existencia previa llega "El retrato del uranio", de Raúl Nieto de la Torre

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Desde una existencia previa llega "El retrato del uranio", de Raúl Nieto de la Torre

Canto e invitación a volar en “El pájaro mudo”, de Luz Pichel

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Canto e invitación a volar en “El pájaro mudo”, de Luz Pichel

Una miscelánea que da voz al pasado: “Wattebled o el rastro de las cosas”

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Una miscelánea que da voz al pasado: “Wattebled o el rastro de las cosas”

Menchu Gutiérrez. Fuente: Asociación Genialogías / Ediciones Tigres de Papel.

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

La poética nómada o el decir en la niebla de Menchu Gutiérrez

“Voces de un cuerpo”, de Giovanni Collazos, en la Cartonera del escorpión azul

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

“Voces de un cuerpo”, de Giovanni Collazos, en la Cartonera del escorpión azul

Lamento e invención en “Desde lejos”, de Arturo Borra

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Lamento e invención en “Desde lejos”, de Arturo Borra

Entre el minimalismo y la instantánea: “Acércate y escucha", de Charles Simic

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Entre el minimalismo y la instantánea: “Acércate y escucha", de Charles Simic

Un México poético e histórico en “Ni siquiera los muertos”, de Juan Gómez Bárcena

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Un México poético e histórico en “Ni siquiera los muertos”, de Juan Gómez Bárcena

Antonio Gamoneda. Imagen: Fernando Sanz Santa Cruz.

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Antonio Gamoneda: "No vivimos un solo lenguaje"

Recuperado el camino de la imaginación de Juan Larrea

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Recuperado el camino de la imaginación de Juan Larrea

“Centroeuropa”, una metáfora de la historia

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

“Centroeuropa”, una metáfora de la historia

Superventas apasionante y necesario sobre la vida de Mussolini: “M. El hijo del siglo”

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Superventas apasionante y necesario sobre la vida de Mussolini: “M. El hijo del siglo”

Ernesto Cardenal y María Ángeles Pérez López en 2013 contemplando las cigüeñas en Salamanca. Imagen: Elena Díaz Santana.

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Contemplación y materiales: la enorme poesía de Ernesto Cardenal

Rodolfo Hasler expresa su infancia con “Lengua de lobo”

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Rodolfo Hasler expresa su infancia con “Lengua de lobo”

 Espacios míticos en los “Parques cerrados” de Juan Campos Reina

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Espacios míticos en los “Parques cerrados” de Juan Campos Reina

Ángela Figuera Aymerich. Fuente: Ediciones Tigres de Papel.

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

Más allá del desastre: una semblanza de Ángela Figuera Aymerich

“Flota”, el baúl literario de Anne Carson

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

“Flota”, el baúl literario de Anne Carson

¿Cómo acabaron en un libro los sueños y pesadillas del mundo occidental?

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

¿Cómo acabaron en un libro los sueños y pesadillas del mundo occidental?

La paradoja de la identidad local en “Muchacha de Castilla”, de Mercedes Cebrián

CIENCIA Y ARTE: LITERARIAS

La paradoja de la identidad local en “Muchacha de Castilla”, de Mercedes Cebrián